Monday 16 April 2018

Cerita kita

Ku menulis cerita tentang kita
yang selalu merindui mu
takala subuh menyelma
dengar suara mu berdayu dayu

cerita tentang engkau dan aku
untuk mencuri hati mu satu
yang sangat bongkak dan layu
seperti laut dan batu

kisah tentang kecewa dan ria
yang akhirnya janji bahagia yang datang 
tetapi perlu waktu 

Ada apa dengan cinta
yang perlukan kuasa dalam jiwa
untuk melengkapi jiwa yang lara
untun mendapat cinta gila

aku tak percaya tentang cinta
tapi aku terlihat cahaya kebahagian dalam jiwamu untuk ku berusaha mendapat kamu

jiwa menjadi sayu 
melihat wajahmu melihatku
dikala aku sedih memikiran mu
yang aku tak layak buat mu

wajah ku umpama kodok biru
bezanya jauh berbatu batu
menjdi buruk apabila bersama mu
kesian akan mu bersama ku

aku tidak punya harta 
untuk bagi kesenangan pada mu
tapi aku punya hati 
untuk bagi kebahagiaan pada mu

hilangku tak kan di cari
mencari hanya simpati
rintihan hati sepanjang hari
tutup mata teringat ilahi

No comments:

Post a Comment